Øyvind Løvhaug Johnsen er nyansatt ved kundemottaket hos Elverum Caravansenter. Han er 42 år gammel, og havnet her da ønsket om å bytte beite gikk i oppfyllelse. Øyvind begynte i den nye jobben 27. mars.
En tid for alt
– Hva gjorde du før du ble ansatt i Elverum Caravansenter?
– Jeg jobbet på kundemottaket og delelageret hos Sulland Elverum AS. Der var jeg i seksten år, og trivdes med det. Men så begynte jeg å føle at tiden var inne for nye utfordringer. Jeg hadde lyst til å prøve noe annet. Jeg så Facebookannonsen, der Caravansenteret søkte etter nye folk, tok kontakt, var på intervju, og ble deretter ansatt.
En caravanmann
– Hvorfor Elverum Caravansenter da?
– Nei, jeg er jo en caravanmann sjøl. Jeg har campingvogn, og trives veldig godt med campinglivet om sommeren. Jeg har også drevet litt med vintercamping, så egentlig er jeg en helårscamper. Men vi har ingen fast plass, da vi ønsker å oppleve mest mulig ved å reise rundt i ferien.
– Og campingvogna har du vel kjøpt her da?
– Nei faktisk ikke. Den kjøpte jeg privat i Trysil for en fem, seks år siden.
– Og allikevel ble du ansatt? Du sa ikke det på intervjuet da regner jeg med?
– Nei. Det er feil merke også vet du! Jeg har Hobby. Og her forhandler vi Kabe og Adria, ler Øyvind i andre enden av tråden.
Elsker nye utfordringer
Hva liker du best med den nye jobben din?
– Egentlig alt. Jeg trives med å lære om de nye produktene. Det er mye å sette seg inn i. Det liker jeg godt – alt det nye jeg må forholde meg til. Jeg har fått andre utfordringer enn i min forrige jobb, spesielt med henblikk på nettopp dette at vi driver med et helt annet produkt. Jeg er vant med personbil, der mye i forhold til for eksempel service skjer til faste tider. Her er alt litt mer uforutsigbart, og du må ta ting litt mer på sparket. Det er aldri godt å vite hvor lang tid ting tar, det har jeg fått med meg i løpet av disse fjorten dagene. Jeg har mye å lære!
Alle skal bli fornøyd
– Men kundeservice har du med deg fra før?
– Ja, kundebehandlingen sitter jo, det har jeg drevet med i alle år. Her på Caravansenteret har vi et mål om at alle skal få hjelp. Vi ønsker ikke at noen skal gå ut av døra her og føle at de ikke har fått den servicen og hjelpen de ønsket. Det er viktig for oss!
Inkluderende arbeidsmiljø
– Arbeidsmiljøet da, hvordan funker det?
– Det fungerer veldig bra. Jeg har veldig ålreite nye kolleger som får meg til å føle meg inkludert. Jeg var jo også innom her litt før jeg begynte i stillingen. Jeg var med på et møte, og jeg ble invitert på juleavslutningen, så jeg hadde møtt alle, og hadde et forhold til flere av de ansatte før jeg var i gang med jobben her. Det gjorde det mye lettere å komme hit første arbeidsdag, jeg følte at jeg kjente mange allerede. De har vært lette å komme i kontakt med, det har ikke vært noe problem. Jeg trives i aller høyeste grad.
– Så gresset er fortsatt like grønt?
– Ja i hvert fall foreløpig. Og på en måte er det en fordel å begynne i denne jobben i lavsesong. Da kan jeg få satt meg inn i en del ting sjøl, før det braker løs. Men man vet jo aldri hvordan det vil fungere når høysesongen setter inn. Uansett blir det spennende, og jeg gleder meg!